Miért történik a nyilvántartásba vétel?
A megbízható, teljes körű és pontos adat elengedhetetlen feltétele a hatékony döntéshozatalnak, az üzleti folyamatok hatékony működtetésének valamint a hatékony és eredményes adat-, információ-, és informatikai biztonság megteremtésének.
A minőségi felmérés lehetővé teszi a Debreceni Egyetem biztonságáért felelős szervezetei számára, hogy beazonosítsák az esetleges problémákat, hiányosságokat és azok javítási lehetőségeit.
Ahhoz, hogy a Debreceni Egyetemen átfogó és hatékony informatikai biztonságot alakíthassunk ki, szükséges egy mindenre kiterjedő felmérés, ami meghatározza a védendő IT infrastruktúra és IT megoldások teljes körét.
41/2015. (VII. 15.) BM rendelet az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvényben meghatározott technológiai biztonsági, valamint a biztonságos információs eszközökre, termékekre, továbbá a biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolásra vonatkozó követelményekről a nyilvántartott informatikai rendszereket osztályba, az információs rendszerekben érintett szervezeti egységeket biztonsági szintbe kell sorolni. A hatósági adatszolgáltatási kötelezettségeknek eleget kell tenni.
Hogyan történik a nyilvántartásba vétel?