Újabb AnyDesket felhasználó csalási kísérletek!

Az újabb csalási séma

A csalási séma változatlan, csupán a történet más, most a csalók egy nagy pénzösszegű nyeremény ígéretével keresik fel az áldozatokat telefonon vagy e-mailben. A megkereséskor arra kérik az áldozatot, hogy töltse le az AnyDesk kliens alkalmazást, arra hivatkozva, hogy “be kell azonosítaniuk az áldozatot”, mert csak így juthat a nyereményhez. Az NBSZ NKI tudomására jutott incidens során a sértettet egy ilyen csalás során közel egymillió forintos kár ért; a bűnözők rávették, hogy a program telepítése után lépjen be a netbanki fiókjába, ezután a szoftver lehetőségeit kihasználva megszerzték a megadott banki adatait.


Az AnyDesk egy olyan távoli hozzáférést biztosító alkalmazás, amelyhez ha mindkét fél letölti a klienst, akkor képesek egymás mobileszközén vagy számítógépén műveleteket végrehajtani.


Az Informatikai Biztonsági Központ azt javasolja, hogy a programot lehetőleg egyáltalán ne töltse le digitális eszközeire!


Továbbá javasoljuk figyelembe venni az alábbiakat:

  1. Egy valós nyereményjáték során nem otthonról, és nem AnyDesken keresztül fogja megkapni nyereményét. Amennyiben felkeresője ezt ígérné, nagy valószínűséggel csalóval beszél.
  2. AnyDesk szoftvert használva soha ne írja be személyes érzékeny adatait sehova, hiszen az irányítás átvételével a rosszindulatú fellépők könnyen ellophatják azokat! Legyen mindig jelzés értékű, ha idegenek azt kérik, hogy lépjünk be bankfiókunkba!

Ha bármikor gyanús telefonhívást vagy e-mailt kapunk, legyünk mindig szkeptikusak!
Amennyiben felmerül bennünk a kétely, hogy csalóval beszélhetünk, mielőbb szakítsuk meg a hívást, és keressük fel az érintett intézményeket a további lépésekkel kapcsolatban (pl. banki megkeresésnek álcázott hívás esetén saját bankunkat)!

 

Legutóbbi frissítés: 2024. 05. 13. 10:27